Green Forum

Green Forum er en forening for studerende, som har interesse for bæredygtige fødevarer og ernæring i alt fra planteprotein og insekter til stamcellekød.
Formålet er at vi kan bruge dette forum til at undersøge forskellige aspekter af dette emne, som folk nu synes er interessant. Vi kan tage på virksomhedsbesøg, lave events, gå til andre relevante events sammen, starte en insektfarm i kælderen, hjælpe hinanden med at finde praktikpladser inden for dette område, eller blot være et forum, hvor vi deler, diskuterer og følger med i den nyeste forskning og udvikling.
Bl.a. har vi allerede svært ved at brødføde verdens befolkning, og vi står overfor en kæmpe eksplosion i befolkningsvækst (ca. 9.6 milliarder i 2050). Vi mener, at KU skal være med løse det problem.
Vi vil forsøge at påvirke vores uddannelse, så dette problem kommer mere i fokus.
Vi vil kontakte industrien og høre, hvad de mener om udviklingen, og hvordan de mener at vi skal uddannes os, så vi er klædt godt på til fremtidens udfordringer indenfor fødevareproduktion.
Vi er en nystiftet forening (September 2017), og du har, som medlem af foreningen, alverdens muligheder for at sætte dit personlige præg på, hvordan foreningen skal fungere.

For alle KU studerende, Ikke fakultetsspecifik, Ikke institutspecifik

Klima & Bæredygtighed