Studenterforeningen

đŸ‡©đŸ‡° / 🇬🇧

Studenterforeningens formÄl er at vÊre et samlingssted for dansk studenterliv og at samle og inspirere studerende og andre, der Þnsker en uhildet debat.
Studenterforeningen grundlagdes i 1820 af studenter ved KĂžbenhavns Universitet som opposition til professorvĂŠldet. Siden grundlĂŠggelsen har Studenterforeningen hyldet fri akademisk debat og studentersocialt samvĂŠr – principper som til stadighed vĂŠgtes hĂžjt i Studenterforeningen. Med udgangspunkt i frivillige krĂŠfter, driver Studenterforeningens Senioratet i dag en apolitisk forening med tilbagevendende studentersociale arrangementer, der hĂŠdrer studentertraditioner, sĂ„vel som debatopildende koncepter.

ENG:
Studenterforeningen was founded July 16th 1820. The founding of Studenterforeningen started as an early youth rebellion
directed against Copenhagen University’s authorities. The students wanted a space where they could freely debate different subjects without the university’s interference; a social and cultural space for other like-minded students.

info@studenterforeningen.dk

Lokation

Denne forenings aktiviteter ligger som udgangsgpunkt pÄ fÞlgende campus:

Ikke campusspecifik

Fakultet/Institut

Denne forening er tilknyttet fĂžlgende fakultet/Institut/er:

For alle KU studerende, TvÊrgÄende

Denne forening tilbyder aktiviteter indenfor:

Debat & Diskussion, Faglige foreninger, Fredagsbarer & Fester, In English

STUDENTERHUSET
KĂžbmagergade 52
1150 KĂžbenhavn K
info@studenterhuset.com

OM OS

Vores mission er, at samle alle de mange studenterdrevne foreninger pÄ tvÊrs af KÞbenhavns Universitet, ét sted.

Vi vil gerne gÞre det nemt for dig som studerende at finde lige prÊcis dét fÊllesskab, som passer til dine interesser!

Det er nemlig ikke nogen hemmelighed, at foreningslivet har haft store udfordringer med at holde gang i de sociale og faglige fÊllesskaber, sÊrligt under Corona. Derfor er StudenterrÄdet ved KU, Studenterhuset og KÞbenhavns Universitet gÄet sammen om, at styrke foreningslivet pÄ tvÊrs at KU.