Studenterforeningen

🇩🇰 / 🇬🇧

Studenterforeningens formål er at være et samlingssted for dansk studenterliv og at samle og inspirere studerende og andre, der ønsker en uhildet debat.
Studenterforeningen grundlagdes i 1820 af studenter ved Københavns Universitet som opposition til professorvældet. Siden grundlæggelsen har Studenterforeningen hyldet fri akademisk debat og studentersocialt samvær – principper som til stadighed vægtes højt i Studenterforeningen. Med udgangspunkt i frivillige kræfter, driver Studenterforeningens Senioratet i dag en apolitisk forening med tilbagevendende studentersociale arrangementer, der hædrer studentertraditioner, såvel som debatopildende koncepter.

ENG:
Studenterforeningen was founded July 16th 1820. The founding of Studenterforeningen started as an early youth rebellion
directed against Copenhagen University’s authorities. The students wanted a space where they could freely debate different subjects without the university’s interference; a social and cultural space for other like-minded students.

info@studenterforeningen.dk

For alle KU studerende, Tværgående