Progressive Jurister

Progressive Jurister (PJ) er en antiracistisk, antikapitalistisk og queerfeministisk studenterforening på Jura ved Københavns Universitet.

Vi arrangerer større debatarrangementer, virksomhedsbesøg og udflugter, men holder også interne debatmøder hvor vi holder oplæg for hinanden, ligesom vi laver sociale aktiviteter, læser og spiser frokost sammen.

Vi arbejder tillige for at ændre indholdet af undervisningen og pensum på jurastudiet igennem kampagner og dialog med fakultetet – vi laver dog ikke almindelig studenterpolitik.

Progressive Juristers formål er:
– At arbejde for på jurastudiet og i den juridiske verden generelt at – Skabe debat om juraens objektivitet og underlæggende præmisser
– Fordre et juridisk miljø, hvor juraen bruges kritisk og reflekteret
– Gøre opmærksom på, hvordan juraen kan bruges til at kritisere og bekæmpe undertrykkende strukturer og skabe social forandring i samfundet
– Bekæmpe racisme, sexisme og andre undertrykkende systemer At arbejde for at skabe et fællesskab og et rum, som vi kan bruge
– Som udgangspunkt for diskussion og fælles handling, der forholder sig til juraen med udgangspunkt i vores værdigrundlag
– Til at skærpe vores evner i at forholde os kritisk til de ting, vi lærer i vores undervisning
– Til at støtte hinanden i vores uddannelse og lave vidensdeling på tværs af årgange og klasser Progressive Jurister er en queerfeministisk, antiracistisk og antikapitalisk forening, der er imod alle former for diskrimination.

Hvis du vil vide mere, er du altid velkommen til at skrive til os på Facebook eller e-mail.

progressivejurister@gmail.com

Søndre Campus