Blå tirsdag

Blå Tirsdag – litteratur, sprog og medie-arrangementer på INSS.

Blå Tirsdag er Danskstudiet svar på Frankensteins laboratorium. Der er her, hvor vi for en kort stund forlader studiebøgerne og træder ind i danskfagets mørkekammer, et slags løssluppent værksted, hvor vi igennem koncerter, oplæsninger, debatter og meget andet prøver at finde ud af hvad danskfagets brede vifte af litteratur, sprog og medie egentlig kan. Det er her, hvor vi inviterer forfattere på besøg – lige fra det nye stjernestøv direkte fra Forfatterskolen til de mere garvede forfattere med fast autografsignering under Bogforum – og diskuterer, hvordan litteraturen kan røre os, få os til at gyse, irritere os og pirre os.

Det er også her, hvor vi inviterer medieeksperter og sprogforskere på besøg til diskussioner om sprogets og mediers konstante udvikling og forsøger at bringe aktuelle og fængslende debatter i spil. Men vigtigst af alt er Blå Tirsdag et samlingssted for studerende på INSS, hvor vi skaber et frirum til at tage de brede emner op. Med ca. 3 arrangementer pr. semester inviterer vi jer med til Blå Tirsdag; danskfagets seje onkel, hvor du er garanteret spændende mennesker og god kaffe til favorable priser. Skriv gerne ideer til forfattere eller emner på væggen.

City Campus & CSS

Dansk, HUM, NoRS - Nordiske Studier og Sprogvidenskab